چرا به معین رای می دهم؟
من از اون دسته آدم هایی بودم که با این که دید مثبتی به دکتر معین داشتن ، پس از پذیرفته شدن مجدد ایشون از طرف شورای نگهبان تصمیم به عدم شرکت در انتخابات گرفته بودن … ولی حالا از طرفدارهای سرسخت دکتر معین هستم و تمام کوششم رو به خرج می دم تا به پیروزی ایشون کمک کنم ، خواستم دلایلم رو بگم تا شاید بتونم کسایی که نظر قبلی من رو دارن متقاعد کنم تا تو انتخابات شرکت کنن و به دکتر رای بدن.
ببینید! من اصلا خودم رو آدمی عامی و تحت تاثیر جریان های موقت اجتماع نمی دونم ، دقت کنید که من در دانشگاهی درس می خونم که در روزهای بعد تایید صلاحیت دوباره دکتر معین شاهد بزرگترین تجمعات دانشجویی برای تحریم انتخابات بوده، من تو هر دو تریبون آزاد برگزار شده هم بودم و نظرات همه دوستان معتقد به تحریم رو شنیدم، روی صحبتم هم با کسایی هست که معتقد به ایرانی دموکرات و آزاد هستند ولی شرکت در انتخابات رو در این راستا نمی دونن، صحبتی با دوستان محافظه کار و یا اصولگرا ندارم ، چون تکلیف فکری این دوستان مشخصه و با حرف های من عوض نمی شه ،
ببینید! ما همه داریم تو این کشور زندگی می کنیم، به عنوان انسان هایی “معمولی” زندگیمون به شدت تحت تاثیر سیاست های دولت هست. قوانین اقتصادی ، اجتماعی و … دولت تمامی شئون زندگی ما رو تحت تاثیر قرار می ده، هیچ کدوم از ما به “تنهایی” توانایی هیچ گونه تغییری در سطوح کلان این کشور رو نداریم و تنها با تکیه بر نهادهای مدنی – که مطمئنا متکی به فرد نیستند – می تونیم تاثیرگذاری خودمون رو نشون بدیم. اگه دلمون می خواد کشوری آزاد و مبتنی بر اصول دموکراسی داشته باشیم در شرایط کنونی راهی جز پیمودن راه اصلاحات درون حکومتی نداریم، می دونید چرا ؟ برای این که منتظر یک کشور خارجی موندن برای رسوندن ما به دموکراسی یک انتظار عبثه ، اگه منتظر فشارهای جهانی هستید، این واقعیت ها رو هم در نظر بگیرید :
قشر آزادی خواه لیبی ، کره شمالی ، کوبا ، چین ، سودان ، میانمار ، سوریه، ترکمنستان و … هم شاید مدت هاست منتظر فشارهای جامعه جهانی هستند، دقت کنید قشر انحصارگرای حاکمیت ما مرتکب اشتباهات بزرگی مانند اشتباهات طالبان و صدام نخواهند شد ، اونها ثابت کردند که امتیاز دادن در خفا و شعار دادن رو در روی مردم رو ترجیح می دن.امیدی هم به اتحادیه فرصت طلب اروپا با وجود کشورهایی مثل فرانسه نمی شه داشت ، نقش روسیه رو هم تو معادلات جهانی در نظر بگیرید، هیچ وقت فراموش نکنید که دولت فرانسه تا لحظه آخر شروع جنگ از صدام حمایت می کرد و مخالف شروع جنگ بود، این رو هم فراموش نکنید که “پریماکوف” کمتر از ۲۴ ساعت قبل از شروع حمله ائتلاف به عراق در “کاخ صدام” با اون دیدار کرد. همون دولت فرانسه الان از طریق شرکت های “توتال” و “پژو” بزرگترین امتیازات رو داره از ما می گیره ، تنها کشوری که شاید به این راحتی ها از مواضع خودش کوتاه نیاد ، آمریکاست که دولتمردانش با علم به وجود جریان های آزادی خواه و ملی گرا در ایران بیشتر تمایل به حمایت از اون ها دارند تا توسل به روش های تندتر.
اگر هم معتقدید که باید این قدر صبر کرد تا با انفجار اجتماعی و سیاسی دوباره به دموکراسی برسیم ، تاریخ رو مطالعه کنید … هیچ انقلابی به اون نوع که شما منتظرش هستید در طول تاریخ چند قرن اخیر – بلافاصله - به دموکراسی منجر نشده ، در صورت یه انقلاب دیگه تو این کشور ما دوباره شاهد هرج و مرج و خونریزی خواهیم بود ، دوباره دیکتاتوری ، دوباره اعدام ، دوباره ظهور فرصت طلب ها ، …. من فکر می کنم مردم ایران در سه دهه گذشته دو نسل از بهترین جوون هاشون رو از دست دادند ، بعید به نظر می رسه یک بار دیگه حاضر به چنین فداکاری باشند، یه نیگاه به دور و برتون بندازید تا متوجه منظورم بشید.
اگر هم فکر می کنید اتفاق هایی که تو اکراین، گرجستان و یا قرقیزستان افتاد در ایران هم محتمله ، یک نکته رو در نظر نگرفتید، ایران مثل اون کشورها یک کشور یه دست از نظر قومی نیست، در صورت کوچکترین نا امنی خطر بزرگ تجزیه، ایران رو به شدت تهدید می کنه ، اعراب ، ترک ها، کردها، لرها ، بلوچ ها … ما یک کشور یکپارچه نیستیم ، این رو هم در نظر بگیرید.
ببینید! راه پیشرفت کشور ما لاجرم از یک ایران آزاد و دموکرات می گذره ، راه دموکراسی هم راهی پر پیچ و خم و زمان بره ، هزینه های بالایی رو هم طلب می کنه ، ما فقط ۸ ساله داریم هزینه می کنیم ، فعلا وقت نا امید شدن و انفعال نیست ، محافظه کاران و اصول گرا ها در صورت پیروزی تمامی امتیازاتی که در طول ۸ سال گذشته از این حکومت گرفته شده رو از ما پس خواهند گرفت ، این خطر جدیه ، اونها از کانون های فکری ای تغذیه می شن که به شدت معتقد به انحصارگرایی ، فضای بسته و همه برای یک نفر هستن ، یه نیگاه به حامیان اون ها بندازید …
بعضی دوستان گلایه های به حقی نسبت به دو حزب اصلی حامی معین دارند ، حرفهای اونها رو قبول دارم ، گذشته نه چندان شفاف و عملکردهای بعضا محافظه کارانه در مجلس ششم اون ها رو قبول دارم ، درباره عملکردشون ، در انتخابات دوره دوم شوراها اونها صدای مردم رو شنیدن و حمایت های صریحشون از دموکراسی و فضاهای باز اجتماعی نتیجه بازسازی دوباره اونهاست ، گذشتشون هم بحث جدایی می طلبه ، ولی فعلا که اشتباهات گذشتشون رو قبول دارن و سعی در جبران اون گذشته تو همشون دیده می شه . اونها فعلا با ما هستند ، چیزی که نقطه قوت محسوب می شه حمایت کامل “تهضت آزادی” از این جریان هست ، به نظر من جریان ملی مذهبی ها گذشته بسیار درخشانی در حمایت از جریان دموکراسی خواهی ملت ایران دارند و حمایت اونها از معین و احزاب حامی دکتر رو باید به فال نیک گرفت ، مخصوصا این که این جریان پاک ترین گذشته سیاسی رو در مواجهه و مسامحه با ساختار قدرت در میون جریان های سیاسی ایران دارند.
۲ روز بیشتر تا انتخابات نمونده ، حتی جریان های حامی تحریم مثل دفتر تحکیم هم در حال تجدید نظر هستند ، حتی اگه هنوز هم نخوای رای بدی ، می تونی دست کم فکر کنی ؟ نه؟
منو از نظراتتون محروم نکنید.
خلق شده


amir گفت:
اضافه شده ۲۵م خرداد ۱۳۸۴ at ۱:۴۵مانی جان منم چند نکته اضافه کنم.
اگه به شیوه تبلیغات معین دقت کنیم میبینیم که شیوه های تبلغاتیشون خیلی متین تر از هاشمی و اصولگرایان مخصوصا قالیباف بود… کسایی که فکر کردن با چند تا پوستر که روی ماشینای اخرین مدل نصب شده یا چند تا دختر پسر خوشکل و خوشتیپ میشه رای ملتو جمع کرد.. اما ستاد تبلیغاتی معین اصلا از این جلف بازیها نداشت و اولا سعی کرد اونایی که میخواستن تحریم کنن متقاعد کنه که رای بدن به معین و ثانیا اقشار مرجع مثل دانشجوها رو به حمایت معین دعوت کنه.
بعد دوم اینکه برای اولین بار در تاریخ ما با رای دادن به معین داریم به جای یک فرد به یک حزب رای میدیم. و این خیلی مثبته. معین تیمی که خواهد داشت از الان مشخصه در حالیکه مثلا قالیباف هیچ حرفی از اطرافیان آیندش زده نمیشه. چون همه اطرافیانش اطلاعاتی و بدنام هستن و اسم بردن از اونها باعث ریزش رای هاش میشه.
و واقعا قالیباف به چه موجود ترحم انگیزی تیدیل شده.. وقتی با اون لبخندهای مکش مرگ من دستهاشو گره میزنه و احساس خوشتیپی میکنه.
در آخر برای اونایی که میخوان به هاشمی رای بدن یک توصیه دارم.
به قول تو اصولگراها که تکلیفشون مشخصه اما اونایی که به هاشمی میخوان رای بدن امید هست که نظرشونو بشه عوض کرد…
حامیان هاشمی میگن که اون اقتدار داره و اوضاع رو عوض میکنه..
من میگم این آدم هیچ اعتقدای به هیچ اصلاحاتی نداره… اون فقط به منافع خودش فکر میکنه… اگه منافعش ایجاب کنه تا آخر هم با همه سازش میکنه..
این آدم برای فرهنگ این جامعه مضر هست..
اولا یک آدم دورو هست.. حرفهایی که در مصاحبه با روزنامه های خارجی میزنه با حرفایی که در جمع بسیجی ها میزنه زمین تا آسمون فرق داره. این آدم هیچ عقیده ای نداره.. یک ماکیاولی تمام عیار هست.
من نمیدونم این حرف که «هاشمی اقتدار داره»از کجا دراموده؟ چون ولو میشه روی مبل و شکمشو هوا میکنه و به سبک پدرخوانده ها حرف میزنه اقتدار داره؟
پانیا حکومتو ارث پدریش میدونه به هیچ کسو هیچ چیز پاسخگو نیس. برنامه های تلوزیونیشو دیدی؟ هیچ برنامه ای نداره و انگار انقدر به انتخاب شدنش اطمینان داشته که ۲ تا برنامه محض رضای خدا آماده نکرده… همه ی حرفهاش کلی و مبهم هست.
مثلا از همه ی کاندیداها میپرسن اولین لایحه ای که به مجلس خواهید داد چیه.. معین گفت عفو عمومی.. قالیبافو اینا هم در مورد مشکلات اقتصادی گفتن.. بعد هاشمی میگه: بستگی داره اون موقع اولویت های کشور چی باشه!
این چه رسمیه که تو ایران فکر میکنن هر کی مبهم حرف بزنه خیلی آدم سیاست مداریه.. در حالیکه برای سیاست مدارای غربی رک بودن یک امتیازه..
به امید پیروزی معین…
فعلا.
آتبین گفت:
اضافه شده ۲۵م خرداد ۱۳۸۴ at ۱۱:۱۸با سلام خدمت تمام دوستان.
اولا اینی که دوستمون گفت برای اولین بار میخواهیم به تفکر رای بدیم خوبه ولی فکر کنم برای آخرین بار خواهد بود !
دوم این که دوستمون گفته که هاشمی قدرت نداره ! من ازش سوال می کنم کسی که از قبل انقلاب فعالیت گسترده سیاسی داشته ، در اولین مصاحبه امام خمینی بعد از ورود سمت راستش نشسته بوده ، ریاست مجلس ، ریاست دولت ، ریاست مجمع تشخیص مصلحت و … رو داشته و خلاصه این که از اول انقلاب تا حالا رئیس بوده ، ثروتش که افسانه ایه ! در خارج از کشور سرشناسه ، کسیه که وسط جنگ با نماینده ریگان صحبت کرده و اصلحه خریده ! کسیه که مجلس پنجم رو به راحتی دور می زده ، کسی که رایس گفته تنها فردیه که اگه رییس جمهور بشه میشه باهاش وارد مذاکره شد ، کسی که ولیعهد عربستان میگه میتونه آرامش رو به منطقه برگردونه ! کسی که حتی قدرت … رو تحت شعاع خودش قرار میده ، اگه به نظر شما یک چنین آدمی مقتدر نیست پس کی الان مقتدره؟!!!! حتما معین !!!
اینی که الان دارم مینویسم یه حکم کلیه : تمام حکومت هایی که بر پایه یک شخصیت کاریزما شکل می گیرن ، بعد از فوت رهبرشون چون فرد جانشین هیچوقت نمیتونه جایگاه رهبر قبلی رو بین مردم داشته باشه ، اون حکومت با بحران مشروعیت مواجه میشه . خوب حالا وقتیه که باید به سمت دموکراسی پیش بره تا بتونه مشروعیتش رو دوباره به دست بیاره . اون کسی که این کار رو باید انجام بده و میتونه انجام بده ، به نظر من هاشمیه . هاشمی نقطه عطف این گذاره. رای به معین بازگشت به یک تاریخ مرده است . خاتمی با ۲۰ میلیون رای و مجلس ششم نتونست کار کنه … اونوقت شما میخواین معین با مجلس هفتم بتونه؟
اگه معین انتخاب بشه تمام وقت و انرژی مملکت صرف دعواهای جناحی میشه و چون معین قدرت نداره بازنده ای بیش نخواهد بود … دیگه اندش که بخواد استعفا بده فقط مملکتو به هرج و مرج میکشونه . برعکس ،هاشمی با مافیایی که در اختیار داره میتونه حرکات اصلاحی انجام بده و انجام میده . از هاشمی زرنگتر خودشه! در ضمن الان به نظر من مشکل اساسی کشور روابط خارجی مونه ، این جاست که هاشمی می تونه با امریکا رابطه بر قرار کنه و حداقل ۶۰ درصد مشکلاتمون رو حل کنه. هاشمی میتونه…میتونه…
البته من جناب آقای دکتر معین رو قبول دارم . اگه هاشمی نبود به معین رای میدادم .ولی الان شرایط طوریه که هاشمی باید بیاد یکسری معضلات رو حل کنه . از دور بعد انشا ا…
آتبین گفت:
اضافه شده ۲۵م خرداد ۱۳۸۴ at ۱۱:۲۳راستی یادم رفت در راستای چرایی قدرت هاشمی بگم که کارتل های بزرگ اقتصادی کشور هم دست بچه هاشه…
آتبین گفت:
اضافه شده ۲۵م خرداد ۱۳۸۴ at ۱۱:۳۷در ضمن راجع به قالیباف بگم که ۱ - در حالی که دید چشمی یک خلبان باید ده دهم باشه اون عینک رو چشم دکتر خلبان خوشتیپمون چیکار می کنه ؟! ۲- من دانشجوی مشهدم … این جا یه منطقه تفریحی داره به اسم طرقبه و به طور کاملا اتفاقی برادر دکتر خلبان خوشتیپمون ساقی اون منطقه است ! ۳- این آقا اصلا ذره ای سابقه سیاسی نداره … من واقعا تعجب می کنم که صلاحیتش تایید شده .
آتبین گفت:
اضافه شده ۲۵م خرداد ۱۳۸۴ at ۱۱:۴۱این توضیح رو بدم به اولا من به مانی بود و دومم به آقا امیر .
amir گفت:
اضافه شده ۲۵م خرداد ۱۳۸۴ at ۱۴:۴۴من وقتی میگم اقتدار نداره منظورم این نیست که زرنگ نیس…
گفتی که «برعکس ،هاشمی با مافیایی که در اختیار داره میتونه حرکات اصلاحی انجام بده»
قبول.. میتونه.. اما فکر میکنی میخواد این کارو بکنه؟ اگه میخواد چرا در اون ۸ سال قبلی نکرد؟
این همون آدمیه که وقتی دولتو به خاتمی تحویل داد کشورهای اروپایی سفارت هاشون تو تهران رو تعطیل کرده بودن… آزادی های فردی و اجتماعی در نازل ترین سطح خودش بود… حافظه ی تاریخی هم خوب چیزیه دوست من.. منم همسن تو هستم ولی یادمه اون موقع ها چه وضعی بود..
ببین یکی از مشکلات فعلی کشور که خاتمی همیشه با اسم «نهادهای موازی» ازش نام میبرد گسترش قارچ گونه ی سپاه در سطح کشور هست…
فکر میکنی این هاشمی مقتدر شما جلو اونها خواهد ایستاد یا پشت پرده باهاشون ساخت و پاخت خواهد کرد؟ به نظر من که بی شک گزینه ی دوم را انتخاب خواهد کرد.
amir گفت:
اضافه شده ۲۵م خرداد ۱۳۸۴ at ۱۴:۴۵این رو هم از وبلاگ خط قرمز میذارم…
رای به معین در برابر رفسنجانی:
- بر اساس آمارهای موجود رای به رفسنجانی به امید بهبود وضعیت اقتصادی اشتباه است. در دوران اصلاحات، بهبود معشیت مردم با وجود چالشهای ناشی از ورود خیل عظیمی از نیروی کار جوان، پرشتابتر از دوران رفسنجانی بوده است. (بهویژه نسبت به دورهی دوم (۷۶-۷۲))
- افزایشبهرهوری اقتصادی و بهبود وضع معیشت مردم بدون ایجاد و حفاظت از فضای رقابت آزاد امکانپذیر نیست. رفسنجانی و تیم اقتصادیاش، به نام خصوصیسازی انحصارات اقتصادی دولتی را به انحصارات خصوصی تبدیل خواهند کرد. انحصارات خصوصی با جلوگیری از شکلگیری فضای رقابت آزاد مانعی جدیتر از انحصارات دولتی برای پیشرفت اقتصادی و توسعه ایران خواهند بود. تجربهی قدرتگیری اقتصادی اطرافیان رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری وی، مصداق بارز این ادعاست که آمدن دوبارهی رفسنجانی کشور را تبدیل به روسیهی دوم خواهد کرد: دولت کوچک به صورت حامی بخش خصوصی فاسد و اقتصاد فلج.
- رای به رفسنجانی برای پرهیز از درگیریهای سیاسی وکسب آرامش لازم برای ایجاد تحولات تدریجی، یک استراتژی اشتباه است. آرامش مورد نظر رفسنجانی، همچون دورهی دوم ریاستجمهوری وی (۷۶-۷۲)، تنها با کوتاه آمدن در برابرتمامی خواسته های جناح انحصارطلب حاصل خواهد شد. در سکوت دوران رفسنجانی تمامی تصمیمگیریهای حیاتی کشور تنها در جهت رضایت ارباب قدرت و پایمال شدن منافع ملی صورت خواهد گرفت.
- امید بستن به تغییر رفسنجانی در سالهای پس از ریاستجمهوری، به بیراهه رفتن است. چرا که اگر میگوییم که تیم وی تجربهی ادارهی کشور را به دست آورده است، چرا این امر در ۴ سال دوم محقق نشد. تجربه به خوبی نشاندهندهی این است که رویهی وی در ۴ سال دوم هیچ تفاوتی با ۴ سال اول نداشته است که گام به عقب نیز بوده است. سپردن پست های اقتصادی در دور دوم به افرادی ناکارآمد گواهی بر این مدعا است.
- ایران نیازمند تغییر و تحول است. با رای به رفسنجانی، تکرار گذشته و به تعویق انداختن تغییرات لازم، نه تنها مشکلی حل نمی شود، بلکه بهبود کشور به تحولات دشوارتر و دردناکتری احتیاج خواهد یافت.
- باتوجه به تشتت آرای انحصارگرایان و پایگاه محدود ۲۰ تا ۳۰ درصدیشان، به هرصورت، آنها برندهی انتخابات نخواهند بود. بنابراین رای به رفسنجانی برای رفع خطر بازگشت انحصارگرایان اشتباه است.
- بسیاری حضور وی را طلیعهای برای رابطه با آمریکا میدانند. در حالی که تجربهی روابط خارجی ایران در سال ۷۵ که همهی سفیران اروپایی ایران را ترک کردند چنین چیزی را نشان نمیدهد. علاوه بر آن در ایران، منافع سیاسی و اقتصادی انحصار گرایان در گرو دشمنی با آمریکا است و رفسنجانی کسی است که تا به حال هیچگاه در مقابل انحصارگرایان ایستادگی نکرده است و در نهایت در راستای اهداف آنان گام برداشته است. بنابراین تصور برقراری رابطه با آمریکا از سوی رفسنجانی خطاست.
خودم "مانی" گفت:
اضافه شده ۲۵م خرداد ۱۳۸۴ at ۱۶:۱۱سلام آتبین جان
راستش خیلی برام جالبه که حرکات مافیایی آقای هاشمی رو نشونه اقتدار می دونی ، با این حساب ، عمر قذافی ، صدام ، هیتلر و موسیلینی هم خیلی مقتدر بودند، دیدی به سر مردمشون چی اومد(ه)؟ اگه بخوایم از این بترسیم که نهاد های انتصابی حکومت جلوی معین خواهند ایستاد پس به هاشمی رای بدیم هم فقط صورت مسئله رو پاک کردیم ، این مسئله باید یه جوری حل شه ،
درباره مدیریت آقای هاشمی هم دوران ۸ ساله ریاست جمهوریشون کاملا گویای همه چیز هست ، نقاط درخشانی مثل وزارت اطلاعات و وزارت فرهنگ ایشون جای بحثی باقی نمی ذاره ، در مورد روابط خارجی هم احتمالا شماها یادتون رفته که تو ماه های آخر ریاست جمهوری ایشون در پی افشای قضیه ننگین “رستوران میکونوس” تقریبا تمامی سفارت خونه های کشورهای اروپایی در ایران تعطیل شده بودند …. !
درباره کارتل های اقتصادی نور چشمی های آقای هاشمی هم یه نیگاه به این مطلب بنداز ، من که شرمم شد.
http://free.gooya.com/president84/archives/030703.php
ناشناس گفت:
اضافه شده ۲۵م خرداد ۱۳۸۴ at ۱۶:۵۹امیر جان
پس قبول داری مقتدره…
گفتی چرا توی ۸ سال قبلی نکرد…خوب مسلمه ! به خاطر اینکه اون موقع شرایط داخلی و خارجی کلی فرق می کرد .در ضمن شما مطمئن باش اگه نظام برگرده اولین نفری که سرش زیر گیوتین میره هاشمیه! پس برای خودشم که شده اصلاحات خواهد کرد. در باره این که با راستی ها سازش بکنه ، فکر نمیکنم چون الان محافظه کار ها به دشمنان اصلی هاشمی تبدیل شدن و آتیششون از شما ها خیلی تندتره…در ضمن مقام معظم رهبری گفته که به افراد جوان و با نشاط رای دهید ! (یعنی به هاشمی رای ندهید!) فکر میکنم همین دلایل کافی باشه!
در باره ی وضعیت معیشتی مردم هم بگم که اگه خاتمی هم ۳ سال نفت رو بشکه ای ۸ دلار میفروخت…یا برای کسری بودجه حاصل از یکسان سازی نرخ ارز ۸ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی کمک نمی گرفت بهت میگفتم!
آتبین گفت:
اضافه شده ۲۵م خرداد ۱۳۸۴ at ۱۷:۰۷سلام بر مانی عزیز
اول بگم که دیشب که اس ام اس زدی با این که رای من هاشمی بود ولی بر حسب وظیفه ای که احساس می کردم برای چند نفر فرستادمشون . در باره مافیای هاشمی هم بگم که صد در صد باهاش مخالفم ولی توی یک کشور جهان سومی یه مافیایی میتونه کاراشو انجام بده . مسئله ای که گفتی فقط با تغییر قانون اساسی حل میشه . در باره هیتلر هم : http://www.baztab.com/news/25334.php
من خودم از مخالفین کارای هاشمی ام ولی فکر میکنم که الان از بقیه بهتره … حالا باشه بازم فکر میکنم. ممنون.
Amir mohammad گفت:
اضافه شده ۲۶م خرداد ۱۳۸۴ at ۶:۰۸Count down to another victory
آتبین گفت:
اضافه شده ۲۶م خرداد ۱۳۸۴ at ۱۴:۱۳در باره هیتلر که یکی از کاریزما ترین رهبران جهانه انتظار نداشتم اسمشو با امثال قذافی و صدام بیاری , اونا با زور حکومت میکردن. ولی هیتلر بر قلب ها حکومت می کرد .